For lejere

Pleje & veligehold

I denne sektion kan du finde tips & tricks til vedligeholdelse af din lejebolig. 

Affaldssortering

Affaldssortering kan være svært at holde styr på. Specielt, hvis man flytter til en anden kommune. I Viborg står Revas for affald og affaldssortering, så vi henviser til deres side, hvis du er i tvivl eller mangler information.

Når der opstår skade på dit lejemål

Når der opstår en skade på ejendommen eller i lejlighederne, er det primært udlejer, der skal skal udbedre sådanne, men i nogle tilfælde er det lejerne.

Følgende skema kan betragtes som vejledende, idet der dog kan forekomme afvigende tilfælde:

Hvis denne skade opstår:
Hvem bestiller udbedring:
Hvem betaler regningen:
Stoppet afløb frem til faldstammen
Lejer
Lejer
Nødvendig udskiftning af vandhaner
Udlejer
Udlejer
Udskiftning af pakninger i vandhaner og cisterner
Lejer
Lejer
Udskiftning af pakninger i radiatorventiler
Udlejer
Udlejer
Reparation af varmeinstallation
Udlejer
Udlejer
Ruder – revnede/ituslåede
Lejer
Lejer
Defekte el-kontakter
Udlejer
Udlejer
Lejlighedens låse
Lejer
Lejer
Revner i sanitet (porcelæn)
Lejer
Lejer
Utæt tag
Udlejer
Udlejer
Defekte rørledninger
Udlejer
Udlejer
Defekte vinduesrammer
Udlejer
Udlejer
Vandskade i lejligheden
Udlejer
Udlejer
Udskiftning af lyspærer eller lignende (Herunder også batterier)
Lejer
Lejer
Normal vedligehold af ventilation (Herunder filterskift)
Lejer
Lejer
Tilstoppede vaskemaskiner/Tørretumblere
Lejer
Lejer

Bemærk: Lejer kan blive opkrævet for udgiften, hvis det viser sig, at der ikke er tale om en fejl, eller hvis problemet er selvforskyldt.

Såfremt der i forbindelse med indbrud eller vandskade opstår skade på privat indbo, skal dette meldes til lejerens eget forsikringsselskab.

Spørgsmål vedrørende ovennævnte eller ved skade kontakt vores udlejningsteam.

 

Græsplæner

Den almindelige pasning af plænen består af følgende opgaver:

  • Klip græsset en til to gange om ugen fra april til oktober.
  • Skær kanter langs plænen af en til to gange om året
  • Vand græsset i tørkeperioder
  • Giv græsset gødning e.v.t kalk. Gødning N-P-K 15-5-14 eller 14-3-18 gødes i små mængder i sæsonen april maj juni og juli. Kalk spredes i marts eller april.
  • Riv græsset igennem en gang om året for at kradse plænens filtlag op og fjerne mos.
  • Riv visne blade væk fra plænen om efteråret
  • Græsset må ikke klippes kortere end 3-4 cm. På den måde bliver græsset mere livskraftig og kan bedre klare sig i konkurrencen med ukrudt og mos.

Vaskemaskine & tørretumbler

  • Hvis vaskemaskinen ikke vil centrifugere er det højst sandsynligt filteret, der skal renses.
  • Filteret er normalt placeret forneden på maskinen, se evt. brugermanualen. Filteret skal renses med jævne mellemrum for optimal vask. Det er også en god idé at afkalke sin vaskemaskine, spørg evt. ved Matas for produkt.
  • Husk at rense fnugfiltret på tørretumbleren og tøm vandbeholderen, hvis det er en kondens tørretumbler.
  • Tør jævnligt hvidevarerne af udvendigt for støv og snavs.

Vandhaner & bruser

  • Vandhaner og bruser skal med jævne mellemrum renses for kalk og grus. Dette gøres ved at skrue nederste del af tuden/brusdehovedet af og rense filteret.

Undgå skimmel

Skimmelsvampe kan i de fleste tilfælde undgås, hvis du holder boligen tør og sikrer, at der er god ventilation. Du kan holde luftfugtigheden nede i hjemmet ved at følge disse gode råd:

  • Sørg for at lufte godt ud – lav gennemtræk i boligen 5-10 minutter flere gange dagligt. Du skal være ekstra omhyggelig med udluftningen på badeværelset og i køkkenet, når du har været i bad eller laver mad.
  • Sørg altid for at bruge emhætten, når du laver mad og lad den køre 10 minutter efter endt madlavning. Tjek at udsugning og aftræk virker som det skal.
  • Hæng tøj til tørre udenfor eller brug en tørretumbler med kondensvirkning eller aftræk til det fri. Vasketøj må ikke hænges til tørre indendørs.
  • Luk døren til badeværelset under og efter badet, så den fugtige luft ikke trækker ind i andre rum. Luft ud, hver gang du har været i bad og tør vandet af.
  • Hold den samme temperatur i alle rum i hjemmet. Temperaturen må ikke være lavere end 18 grader – og undgå et alt for koldt soveværelse ved at sætte varme på i løbet af dagen.
  • Opbevar ikke brænde inden døre, det afgiver fugt. Tag kun en lille portion ind ad gangen. Brænde kan indeholde masser af skimmelsvampe og desuden afgive fugt til boligen.
  • Hvis der opstår vandskade, skal du sørge for at kontakte din udlejer, så skaden kan blive udbedret hurtigst muligt.
  • Hold friskluftsventiler i vinduesrammer og vægge åbne, og se om aftrækskanaler og udsugningsventiler fungerer og er rene. Kontakt din udlejer hvis du er i tvivl.
  • Tør eventuel kondens af vinduerne og luft ud, når de dugger til. Det er nemlig et tydeligt tegn på høj luftfugtighed, og du børe lufte oftere ud end 3 gange dagligt.
  • Sørg for minimum 10 cm afstand mellem møbler og kolde ydervægge, så luften kan cirkulere bag.
  • Gør rent og støvsug jævnligt, så husstøvet ikke samler sig.

Husorden

Her kan du downloade vores husorden, som gælder for alle vores boliglejemål.

Der findes én husorden for lejligheder og én for rækkehuse:

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Hvad vil du gerne indberette?

OBS ! Ved akutte tilfælde udenfor almindelig åbningstid,  i weekender og på helligdage kontaktes vores hovednummer 87 27 09 00

(Ved akutte tilfælde forstås ting som ikke kan vente til næste hverdag, eks. et sprunget vandrør el. lign.)

Opsigelse af lejemål

Vi gør opmærksom på, at ved opsigelse af dit/jeres lejemål, har udlejer ret til at planlægge fremvisninger. Du/I vil naturligvis blive kontaktet inden, så det kan passe bedst muligt for alle parter.

Opsigelse af lejemål

Vi gør opmærksom på, at ved opsigelse af dit/jeres lejemål, har udlejer ret til at planlægge fremvisninger. Du/I vil naturligvis blive kontaktet inden, så det kan passe bedst muligt for alle parter.

Fejl & Mangler

Fejl & Mangler

Bestilling af nøgle

Bliv skrevet op til et lejemål

Ved intern flytning har du følgende muligheder:

Som lejer hos Bach Gruppen Ejendomme A/S eller selskaber i samme koncern, har du mulighed for at flytte til en anden af vores lejeboliger, uden at skulle bruge penge på en ekstra husleje.

Ved lejemålets ophør skal du blot være fraflyttet boligen senest 10 hverdage forinden, så der kan foretages et fraflytningssyn og istandsættes. Dette betyder, at du maksimalt kommer til at sidde med dobbelt husleje i 14 dage og dermed kan slippe for de normale tre måneders opsigelse. (Er du ved indflytning opkrævet forudbetalt husleje, vil der i perioden ikke være dobbelt husleje)

Vi koordinerer ud fra dine ønsker, så du f.eks. kan få nøglerne til din nye bolig fredag, flytte over weekenden og dermed afholde flyttesyn i dit gamle lejemål mandag. 

Du skal naturligvis stadig lægge et depositum på din nye bolig. 

Kontakt os gerne, hvis du ønsker at høre mere om dine muligheder for at flytte internt hos Bach Gruppen Ejendomme A/S

Har du spørgsmål vedr. vore boliger eller erhvervslejemål?

Åbningstider:

Man – Fre : kl. 07.00 – 17.00

Weekender, helligdage og hverdage udenfor almindelig åbningstid er telefonisk kontakt KUN i tilfælde af nødsituation.

(Ved nødsituation forstås ting som ikke kan vente til næste hverdag, eks. et sprunget vandrør e.l.)

Kontakt os på vores hovednummer 87 27 09 00

Thor Simonsen
Udlejningschef

ts@bachgruppen.dk

30 55 11 17

Trine Geil Kristensen
Administrativ chef

tgk@bachgruppen.dk

28 99 86 40

Gitte Johansen
Udlejningsassistent

gj@bachgruppen.dk

28 99 87 60

Monica Ørum Jørgensen
SoMe/kommunikationsansvarlig

mj@bachgruppen.dk

28 99 86 51

Annette Dannevig Lauridsen
Udlejningsassistent

adl@bachgruppen.dk

28 99 87 62

Per Barsted Christensen
Drift & vedligehold

pbc@bachgruppen.dk

28998628

Cecilie Lund Jørgensen
Kontorelev

cj@bachgruppen.dk

28 99 86 70

Lene Christensen
Direktør

lc@bachgruppen.dk

20 33 02 16

Benjamin Galacho
Direktør (BGE A/S)

bga@bachgruppen.dk

28 99 87 87

Martin Rasmussen
Direktør (BGA A/S)

mr@bachgruppen.dk

28 99 86 25

Allan Jacobsen
Erhvervsudlejer & koordinator

aja@bachgruppen.dk

28 99 87 83

Karina Heiberg Hedegaard
Erhvervskoordinator & forretningsudvikler

khh@bachgruppen.dk

28 99 86 08

Bemærk! Hvis boligen bliver fjernet fra siden, uden du har hørt noget fra os, er det fordi boligen er lejet ud til anden side.

Du vil således KUN blive kontaktet hvis du kommer i betragtning til boligen.